Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky
Internetového obchodu XCOFFEE.cz
I. Identifikace obchodníka
1.1.Těmito Všeobecnými obchodními podmínkami (dále také „VOP“) se řídí právní vztahy mezi
společností
Obchodní jméno: Xcoffee s.r.o.
Adresa: Zimná 209/73, Spišská Nová Ves 052 01, Slovenská republika
Zapsána v Obchodním rejstříku Městského soudu Košice, Oddíl Sro, Vložka číslo 43401/V
IČ: 51445450
DIČ: 2120708953
IČ DPH: SK2120708953
Bankovní účet:
FIO banka: IBAN / SWIFT : CZ56 2010 0000 0022 0194 6029 / FIOBCZPP
(dále také „Prodávající“ nebo „Obchodník“) a každou osobou, která je Kupujícím produktů
nabízených Prodávajícím na Webovém sídle Prodávajícího, a která vystupuje v pozici spotřebitele
ve smyslu dalších ustanovení těchto Všeobecných obchodních podmínek a příslušných zákonů
definujících spotřebitele, v rámci platné legislativy Slovenské republiky zejména zákonů: Zákon č.j.
108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně a doplnění některých zákonů v platném znění,
Zákon č., Zákon č.j. 40/1964 Sb. Občanský zákoník v platném znění,
1.2. Emailový kontakt a telefonický kontakt na Prodávajícího je:
Email: info@xcoffee.cz
Tel. č.: +421910904129
1.3 Adresa k zasílání písemností, reklamací, odstoupení od smluv je:
Xcoffee s.r.o., Machalovce 287, 05913, Jánovce, Slovenská republika
II. Definice pojmů
2.1.Pro účely těchto všeobecných obchodních podmínek, Obchodník v souladu se zákonem č.j.
108/2024 Sb. v platném znění, uvádí a definuje tyto pojmy:
2.2.Smlouvou uzavřenou na dálku je smlouva mezi obchodníkem a spotřebitelem dohodnuta a
uzavřena výlučně prostřednictvím jednoho nebo více prostředků dálkové komunikace bez
současné fyzické přítomnosti obchodníka a spotřebitele, zejména využitím online rozhraní,
elektronické pošty, telefonu, faxu, adresního dopisu nebo nabídkového katalogu
2.3.Obchodník (dále také „Prodávající“) je osoba, která v souvislosti se spotřebitelskou smlouvou,
z ní vyplývajícím závazkem nebo při obchodní praktice jedná v rámci své podnikatelské činnosti
nebo povolání, a to i prostřednictvím jiné osoby, která jedná jejím jménem nebo na její účet.
2.4.Spotřebitelem je fyzická osoba, která v souvislosti se spotřebitelskou smlouvou, z ní
vyplývajícím závazkem nebo při obchodní praktice nejedná v rámci své podnikatelské činnosti
nebo povolání.
2.5.Spotřebitelskou smlouvou je každá smlouva bez ohledu na právní formu, kterou uzavírá
obchodník se spotřebitelem.
2.6. Pojem Internetový obchod je totožný s pojmem Elektronický obchod as pojmem Webové
sídlo.
2.7.Kupujícím je každá osoba (fyzická osoba nebo právnická osoba), která odeslala objednávku
zejména využitím webového sídla Prodávajícího, případně dalšími dálkově-komunikačními
prostředky.2.8.Trvanlivým médiem prostředek, který umožňuje spotřebiteli nebo obchodníkovi uchovávat
informace adresované spotřebiteli nebo obchodníkovi po dobu, která odpovídá účelu, který plní
tyto informace, a způsobem, který umožňuje jejich nezměněnou reprodukci a použití v
budoucnosti, zejména listina, e-mail, USB klíč, CD, DVD, paměťová karta a pevný disk počítače.
III. Základní ustanovení
3.1.Těmito Všeobecnými obchodními podmínkami se upravují právní vztahy mezi Kupujícími, kteří
jsou spotřebiteli a Obchodníkem.
3.2. Na smluvní vztahy (jako i další právní vztahy, které mohou ze smluvního vztahu vyplynout) s
Kupujícími, kteří nevystupují v postavení spotřebitele se vztahují ustanovení zákona 513/1991 Sb.
Obchodní zákoník v platném znění.
IV. Objednávka produktu
–
uzavření kupní smlouvy
4.1.Návrhem na uzavření kupní smlouvy ze strany Kupujícího, je odeslání objednávky produktů
Kupujícím realizováno zejména využitím webového sídla Obchodníka, případně dalšími dálkově-
komunikačními prostředky.
4.2.K uzavření kupní smlouvy mezi Kupujícím aObchodníkem dochází momentem doručení
potvrzení o přijetí objednávky Kupujícímu, kterou Kupující vytvořil ve smyslu bodu 4.1. těchto VOP
Obchodníkem (elektronicky na emailovou adresu Kupujícího, kterou si zvolil Kupující v procesu
vytváření objednávky).
V. Doba trvání kupní smlouvy
5.1.Kupní smlouva se uzavírá na dobu určitou a zaniká zejména splněním všech závazků
Prodávajícího a Kupujícího. A to zejména doručením a zaplacením produktů ve smyslu uzavřené
kupní smlouvy. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva Kupujícího ve smyslu zákonné
odpovědnosti za vady produktů ze strany Obchodníka.
VI. Kupní cena informace o kupní ceně
6.1.Cena zboží a služeb objednávaných prostřednictvím Webového sídla Prodávajícího (dále jen
„kupní cena“) je uvedena samostatně pro každý produkt a je platná v momentě vytvoření
objednávky Kupujícím.
6.2.Kupní cena zboží nebo služeb uvedených na Webovém sídle Prodávajícího je celková cena
zboží nebo služeb včetně všech daní, přičemž je zřetelně uvedena na Webovém sídle
Prodávajícího.
VII. Dodání produktů
7.1.V případě pokud si Kupující zvolil jako formu platby za objednávku platbu dobírkou.
Prodávající je povinen splnit objednávku a dodat Kupujícímu produkty ve lhůtě nejpozději do 30
dnů ode dne uzavření kupní smlouvy ve smyslu bodu 2.2. a násl. těchto VOP.
7.1.1.V případě pokud si Kupující zvolil jako formu platby za objednávku jinou formu platby než
platba dobírkou, Prodávající je povinen splnit objednávku a dodat Kupujícímu produkty ve lhůtě
nejpozději 30 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy ve smyslu bodu 2.2. a násl. těchto VOP a
zaplacení celkové ceny objednávky Prodávajícímu. V případě, že byly splněny obě podmínky
uvedené v bodě 5.1.1. těchto VOP (tzn. došlo-li k uzavření kupní smlouvy ak úhradě celkové ceny
objednávky Prodávajícímu), Prodávající je povinen dodat Kupujícímu produkty ve lhůtě nejpozději
30 dnů ode dne splnění obou těchto podmínek.
Obvyklá lhůta kdy Prodávající expeduje produkty je 2 dny ode dne uzavření kupní smlouvy nebo 2
dny ode dne zaplacení celkové ceny objednávky Prodávajícímu.
7.2.Místem dodání objednaného produktu je adresa uvedená Kupujícím v objednávce.
7.3.Dodání produktu Prodávající uskuteční vlastními prostředky k rukám Kupujícího (nebo
Kupujícím zmocněné osobě k převzetí produktu), nebo prostřednictvím třetích osob (přepravnícha zásilkových společností).
7.4.Dodání produktu je uskutečněno jeho převzetím Kupujícím (nebo Kupujícím zmocněné osobě
k převzetí produktu).
7.5.Prodávající může zaslat zboží, které je okamžitě dostupné Kupujícímu a zbývající část
objednávky doručí dodatečně ve lhůtě, která je v souladu s lhůtou doručení dle těchto VOP, avšak
pouze za předpokladu, že Kupujícímu tímto řízením Prodávajícího nevzniknou žádné dodatečné
náklady, a pouze v případě pokud s tím Kupující souhlasí.
7.6.Prodávající je povinen dodat produkty Kupujícímu v objednaném množství a kvalitě spolu s
daňovými doklady, které se vztahují k objednávce, a jinými doklady, pokud existují a jsou typické
pro dané produkty případně služby.
VIII. Přechod vlastnického práva
8.1. Vlastnické právo k prodané věci a nebezpečí nahodilé zkázy, nahodilého zhoršení a ztráty
věci přechází na Kupujícího okamžikem dodání.
IX. Způsoby platby
9.1. Za zboží a služby na Webovém sídle Prodávajícího můžete platit těmito způsoby:
9.1.1.platba formou dobírky - cena 30 KČ
9.1.2.platba online bankovní kartou prostřednictvím platební brány CARDPAY - cena 0 KČ
9.1.3.platba vkladem, nebo převodem na účet Prodávajícího - cena 0 KČ
X. Přepravné
–
způsoby dopravy produktů a cena za jejich dopravu
10.1. V kupní ceně zboží nebo služeb nejsou zahrnuty dopravní náklady, ani jiné náklady
související s dodáním produktů.
10.2. Způsoby dopravy a cena za dopravu objednaných produktů:
10.2.1. Formy Dopravy:
10.2.1.1.Kurýrská služba DPD
10.2.1.2.Kurýrská služba Packeta
10.2.1.3.Doručení na výdejní místo Packeta
10.2.1.4. Doručení na výdejní místo DPD Pickup point
10.2.2.Ceny za Dopravu:
10.2.2.1.Cena za dopravu prostřednictvím Kurýrní služba DPD - cena 99 Kč
10.2.2.2.Cena za dopravu prostřednictvím Kurýrní služba Packeta - cena 99 Kč
10.2.2.3.Cena za dopravu prostřednictvím Doručení na výdejní místo Packeta - cena 79 Kč
10.2.2.4.Cena za dopravu prostřednictvím Doručení na výdejní místo DPD Pickup point - cena 69
Kč
XI. Odstoupení Kupujícího od kupní smlouvy bez uvedení důvodu
11.1.Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku a od smlouvy uzavřené mimo
obchodní prostory obchodníka i bez uvedení důvodu ve lhůtě dle čl. 11.1. XII bod. 12.1 až 12.3
těchto VOP kromě smlouvy, jejímž předmětem je:
11.2.Poskytnutí služby, pokud došlo k úplnému poskytnutí služby a poskytování služby začalo
před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy s výslovným souhlasem spotřebitele a
spotřebitel prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu ztrácí právo na
odstoupení od smlouvy po úplném poskytnutí služby , je-li podle smlouvy spotřebitel povinen
zaplatit cenu,
11.3.Dodání nebo poskytnutí produktu, jehož cena závisí na pohybu cen na finančním trhu, který
obchodník nemůže ovlivnit a ke kterému může dojít během běhu lhůty pro odstoupení od
smlouvy,11.4.Dodání zboží vyrobeného podle specifikací spotřebitele nebo zboží vyrobeného na míru,
11.5.Dodání zboží, které podléhá rychlému snížení kvality nebo zkáze,
11.6.Dodání zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné vrátit z důvodu ochrany
zdraví nebo z hygienických důvodů, pokud ochranný obal byl po dodání porušen,
11.7.Dodání zboží, které vzhledem ke své povaze může být po dodání neoddělitelně smícháno s
jiným zbožím,
11.8.Dodání alkoholických nápojů, jejichž cena byla dohodnuta v době uzavření smlouvy, přičemž
jejich dodání lze uskutečnit nejdříve po 30 dnech a jejich cena závisí na pohybu cen na trhu, které
obchodník nemůže ovlivnit,
11.9.Provedení naléhavých oprav nebo údržby během návštěvy u spotřebitele, o kterou
spotřebitel výslovně požádal obchodníka; to neplatí pro smlouvu, jejímž předmětem je poskytnutí
jiné služby než oprava nebo údržba, a pro smlouvu, jejímž předmětem je dodání jiného zboží než
náhradního dílu potřebného k provedení opravy nebo údržby, pokud byly smlouvy uzavřeny
během návštěvy obchodníka u spotřebitele a spotřebitel si toto zboží nebo služby předem
neobjednal,
11.10.Dodání zvukových záznamů, obrazových záznamů, audiovizuálních záznamů nebo softwaru
v ochranném obalu, který byl po dodání porušen,
11.11.Dodání periodického tisku kromě jeho dodávání na základě smlouvy o předplatném,
11.12.Zboží zakoupené na veřejné dražbě,
11.13.Poskytnutí ubytovacích služeb pro jiný účel než pro účel bydlení, přeprava zboží, nájem
automobilů, poskytnutí stravovacích služeb nebo poskytnutí služeb souvisejících s činnostmi v
rámci volného času, pokud podle smlouvy má obchodník poskytnout tyto služby v přesně
dohodnutém čase nebo v přesně dohodnuté lhůtě,
11.14.Dodání digitálního obsahu, který obchodník dodává jinak než na hmotném nosiči, pokud
dodání digitálního obsahu začalo a spotřebitel udělil výslovný souhlas se zahájením dodávání
digitálního obsahu před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, prohlásil, že byl řádně
poučen o tom, že vyjádřením souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy zahájením
dodávání digitálního obsahu, a obchodník poskytl spotřebiteli potvrzení podle § 17 ods. 12 písm.
b) nebo odst. 1 písm. 13 písm. b) Zákon čj. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně a
doplnění některých zákonů v platném znění, je-li podle smlouvy spotřebitel povinen zaplatit cenu.
XII. Uplatnění práva na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku a smlouvy uzavřené mimo
obchodní prostory obchodníka
12.1.Spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo
obchodní prostory obchodníka do
a)14 dní ode dne
převzetí zboží spotřebitelem podle bodu 12.4.
uzavření smlouvy, jejímž předmětem je poskytnutí služby,
uzavření smlouvy o dodávání vody, která není k prodeji v omezeném objemu nebo v určeném
množství, a smlouvy o dodávce a odběru tepla,
uzavření smlouvy o dodání digitálního obsahu, který obchodník dodává jinak než na hmotném
nosiči,
b)30 dnů ode dne uzavření smlouvy při nevyžádané návštěvě nebo v souvislosti s ní nebo na
prodejní akci nebo v souvislosti s ní.
12.2.Pokud obchodník poskytl spotřebiteli zvláštní informace ohledně poučení o právu
spotřebitele odstoupit od smlouvy při smlouvě uzavřené na dálku a smlouvě uzavřené mimo
obchodní prostory obchodníka až dodatečně, nejpozději však do 12 měsíců od zahájení běhulhůty pro odstoupení od smlouvy podle bodu 12.1., může spotřebitel odstoupit od smlouvy
uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka do
a)14 dnů ode dne, kdy obchodník dodatečně splnil informační povinnost, jde-li o běh lhůty podle
12.1., písm. a), nebo
b)30 dnů ode dne, kdy obchodník dodatečně splnil informační povinnost, jde-li o běh lhůty podle
odst. 12.1 písm. b).
12.3.Pokud obchodník neposkytl spotřebiteli zvláštní informace ohledně poučení o právu
spotřebitele odstoupit od smlouvy při smlouvě uzavřené na dálku a smlouvě uzavřené mimo
obchodní prostory obchodníka ani podle bodu odstavce 12.2, spotřebitel může odstoupit od
smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka do
12 měsíců od uplynutí lhůty podle odstavce 12.1.
12.4.Zboží se považuje za převzaté spotřebitelem okamžikem, kdy spotřebitel nebo jím určená
třetí osoba kromě dopravce převezme všechny části objednaného zboží, nebo pokud se
a)zboží objednané spotřebitelem v jedné objednávce dodávají odděleně, okamžikem převzetí
zboží, které bylo dodáno jako poslední,
b)dodává zboží sestávající z více dílů nebo kusů, okamžikem převzetí posledního dílu nebo
posledního kusu,
c)zboží dodává opakovaně po určitou dobu, okamžikem převzetí prvního zboží.
12.5.Spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo
obchodní prostory obchodníka, jejichž předmětem je dodání zboží, i před zahájením běhu lhůty
pro odstoupení od smlouvy.
12.6.Spotřebitel může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od
smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka v listinné podobě nebo v podobě zápisu
na jiném trvanlivém médiu a pokud byla smlouva uzavřena ústně, k uplatnění práva spotřebitele
na odstoupení od smlouvy postačuje jakékoli jednoznačně formulované prohlášení spotřebitele,
které vyjadřuje vůli spotřebitele odstoupit od smlouvy (dále jen „oznámení o odstoupení od
smlouvy“). Spotřebitel může použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
12.7. Lhůta pro odstoupení od smlouvy podle odstavců 12.1. až 12.3. se považuje za
zachovanou, pokud spotřebitel nejpozději poslední den lhůty odešle oznámení o odstoupení od
smlouvy obchodníkovi.
12.8.Spotřebitel může odstoupit od smlouvy pouze ve vztahu ke konkrétnímu produktu nebo
produktům, pokud obchodník na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené
mimo obchodní prostory obchodníka dodal nebo poskytl více produktů.
12.9.Důkazní břemeno o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nese spotřebitel.
XIII. Práva a povinnosti spotřebitele po odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku a smlouvy
uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka
13.1.Spotřebitel je povinen do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo
od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka podle bodu 12.1 zaslat zboží zpět nebo
předat zboží obchodníkovi nebo osobě určené obchodníkem k převzetí zboží; to neplatí, jestliže
obchodník navrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím určené osoby. Lhůta
podle první věty se považuje za zachovanou, pokud spotřebitel odešle zboží obchodníkovi
nejpozději poslední den lhůty.
13.2.Při odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní
prostory obchodníka podle bodu 12.1. nese spotřebitel pouze náklady na vrácení zboží
obchodníkovi nebo osobě určené obchodníkem k převzetí zboží; to neplatí, pokud obchodník
souhlasil, že náklady bude nést sám, nebo pokud obchodník nesplnil informační povinnost, tedy
pokud obchodník neposkytl spotřebiteli zvláštní informace ohledně poučení o právu spotřebitele
odstoupit od smlouvy při smlouvě uzavřené na dálku a smlouvě uzavřené mimo obchodní
prostory obchodníka13.3.Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku zacházení se
zbožím, které je nad rámec zacházení potřebného ke zjištění vlastností a funkčnosti zboží; to
neplatí, nesplnil-li obchodník informační povinnost podle § 15 ods. 1 písm. f) Zákona čj. 108/2024
Sb. o ochraně spotřebitele ao změně a doplnění některých zákonů v platném znění.
13.4.Spotřebitel je povinen uhradit obchodníkovi cenu za skutečně poskytnuté plnění do dne
doručení oznámení o odstoupení od smlouvy, pokud spotřebitel podle § 19 ods. 1 Zákona č. |
108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně některých zákonů v platném znění odstoupí od
smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka,
jejichž předmětem je poskytnutí služby, dodávání vody, která není k prodeji v omezeném objemu
nebo v určeném množství, nebo dodání tepla, a před zahájením poskytování plnění udělil výslovný
souhlas podle § 17 ods. 10 písm. c) Zákona čj. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně a
doplnění některých zákonů v platném znění. Cena za skutečně poskytnuté plnění se vypočítá
poměrně na základě celkové ceny dohodnuté ve smlouvě. Cena za skutečně poskytnuté plnění se
vypočítá na základě tržní ceny poskytnutého plnění, je-li celková cena dohodnutá ve smlouvě
nadhodnocena.
13.5.Spotřebiteli z uplatnění práva na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy
uzavřené mimo provozní prostory obchodníka podle 11.1. nevznikají kromě povinností podle bodů
13.1., 13.3. až 13.5. a povinnosti uhradit dodatečné náklady podle bodu 14.3. žádné další
povinnosti nebo náklady.
XIV. Práva a povinnosti obchodníka po odstoupení spotřebitele od smlouvy uzavřené na
dálku a od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka
14.1.Obchodník je povinen do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy vrátit
spotřebiteli veškeré platby, které od něj obdržel na základě nebo v souvislosti se smlouvou
uzavřenou na dálku, smlouvou uzavřenou mimo obchodní prostory obchodníka nebo s
doplňkovou smlouvou včetně nákladů na dopravu , dodání, poštovné a jiných nákladů a poplatků.
14.2.Obchodník je povinen vrátit spotřebiteli veškeré platby podle odstavce bodu 14.1. v rozsahu
odpovídajícím odstoupení od smlouvy, pokud spotřebitel neodstoupil od celé smlouvy uzavřené
na dálku nebo od celé smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka. Obchodník
nemůže účtovat spotřebiteli dodatečné náklady za dopravu, dodání, poštovné a jiné náklady a
poplatky.
14.3.Obchodník není povinen uhradit spotřebiteli dodatečné náklady, pokud si spotřebitel
výslovně zvolil jiný způsob dodání, než je nejlevnější běžný způsob dodání nabízený
obchodníkem. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na dodání, které si zvolil
spotřebitel, a náklady na nejlevnější běžný způsob dodání nabízený obchodníkem.
14.4.Obchodník nemůže požadovat od spotřebitele úhradu nákladů za
a)poskytnutí služby, dodání vody, která není k prodeji v omezeném objemu nebo v určeném
množství, nebo za dodání tepla během běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy podle bodů 12.1.
až 12.3. bez ohledu na rozsah poskytnutého plnění, pokud:
obchodník neposkytl spotřebiteli informace podle § 15 ods. 1 písm. f) nebo písm. h) Zákon čj.
108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně a doplnění některých zákonů v platném znění,
nebo
spotřebitel neudělil obchodníkovi výslovný souhlas se zahájením poskytování služby nebo
dodávání vody nebo tepla podle § 17 ods. 10 písm. c) zákon č. 108/2024 Sb. o ochraně
spotřebitele ao změně a doplnění některých zákonů v platném znění,
b)úplné nebo částečné dodání digitálního obsahu, který obchodník dodává jinak než na hmotném
nosiči, pokud:
spotřebitel neudělil obchodníkovi výslovný souhlas se zahájením dodávání digitálního obsahu
podle § 17 ods. 10 písm. c) zákon č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně a doplnění
některých zákonů v platném znění,
spotřebitel neprohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu podle prvního bodu
ztrácí právo na odstoupení od smlouvy, nebo
obchodník neposkytl spotřebiteli potvrzení podle § 17 ods. 12 písm. b) nebo odst. 1 písm. 13
písm. b) Zákon čj. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně a doplnění některých zákonů vplatném znění.
14.5.Obchodník není povinen při odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy
uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka, jejichž předmětem je dodání zboží, vrátit
spotřebiteli platby podle bodu 14.1. před tím, než mu je zboží doručeno nebo dokud spotřebitel
neprokáže zaslání zboží zpět obchodníkovi, ledaže obchodník navrhne, že zboží vyzvedne osobně
nebo prostřednictvím jím určené osoby.
14.6.Obchodník je povinen vrátit spotřebiteli platby podle bodu 14.1. stejným způsobem, jaký
použil spotřebitel při jejich úhradě; tím není dotčeno právo obchodníka dohodnout se se
spotřebitelem na jiném způsobu úhrady, pokud spotřebiteli nebudou v souvislosti s úhradou
účtovány žádné poplatky.
14.7.Obchodník je povinen zajistit vyzvednutí zboží na vlastní náklady ve lhůtě podle odstavce
14.1., pokud na základě smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka bylo zboží
dodáno spotřebiteli domů v době uzavření smlouvy as přihlédnutím k povaze zboží není možné
zboží odeslat zpět obchodníkovi poštou.
14.8.Jednostranné započtení pohledávek obchodníka a spotřebitele, které vzniknou odstoupením
od smlouvy podle bodu 11.1., se zakazuje.
XV.Orgán dozoru
Stížnosti nebo podněty Kupující může také adresovat i přímo Prodávajícímu na adresu uvedenou
v bodě 1.1.2. těchto VOP. Prodávající zároveň doporučuje Kupujícím, aby stížnosti a podněty (z
důvodu urychlení vyřízení) Prodávajícímu adresovali na emailovou adresu Prodávajícího:
info@xcoffee.cz
Jakákoliv stížnost nebo podnět bude Prodávajícím posouzena a vyřízena do 10 pracovních dnů
od jejího přijetí. Přičemž o jejím vyřízení Prodávající informuje Kupujícího stejnou formou, jakou
Kupující stížnost, nebo podnět Prodávajícímu doručil.
XVI. Alternativní řešení sporů
16.1.V případě, že spotřebitel není spokojen se způsobem, kterým Prodávající vybavil jeho
reklamaci nebo se domnívá, že Prodávající porušil jeho práva, Kupující má právo obrátit se na
Prodávajícího se žádostí o nápravu. Pokud Prodávající na žádost spotřebitele podle předchozí
věty odpoví zamítavě nebo na takovou žádost neodpoví ve lhůtě do 30 dnů ode dne jejího
odeslání spotřebitelem, spotřebitel má právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu
podle ustanovení § 12 zákona č. 1/2003. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských
sporů ao změně a doplnění některých zákonů v platném znění. Příslušným subjektem pro
alternativní řešení spotřebitelských sporů s Prodávajícím je Slovenská obchodní inspekce (kontakt
naleznete https://www.soi.sk/cz/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi), nebo jiná
příslušná oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního řešení sporů
vedeném Ministerstvem hospodářská Slovenské republiky (seznam je dostupný na stránce
sporů-1/seznam-subjektů-alternativního-řešení-spotřebitelských-sporů-1.
Spotřebitel má právo volby, na který z uvedených subjektů alternativního řešení sporů se obrátí.
Spotřebitel může k podání návrhu na alternativní řešení svého spotřebitelského sporu použít
platformu pro řešení sporů on-line, která je dostupná na webové stránce http://ec.europa.eu/
consumers/odr/, nebo přímo na internetové stránce https:// webgate.ec.europa.eu/odr/main/
index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Alternativní řešení sporů může využít pouze
Kupující, který při uzavírání a plnění smlouvy vystupuje v postavení spotřebitele. Alternativní řešení
sporů se týká pouze sporu mezi spotřebitelem a Prodávajícím, vyplývajícího ze spotřebitelské
smlouvy nebo souvisejícího se spotřebitelskou smlouvou. Alternativní řešení sporů se týká pouze
smluv uzavřených na dálku. Subjekt alternativního řešení sporů může návrh odmítnout, pokud
vyčíslitelná hodnota sporu nepřesahuje částku 20 eur. Subjekt ARS může od spotřebitele
požadovat úhradu poplatku za zahájení alternativního řešení sporu maximálně do výše 5 EUR s
DPH.
Veškeré další informace ohledně alternativního řešení sporů mezi Prodávajícím a Kupujícím –
spotřebitelem vyplývajících z Kupní smlouvy jako spotřebitelské smlouvy nebo souvisejících s
Kupní smlouvou jako spotřebitelskou smlouvou jsou uvedeny na internetové stránce Ministerstvahospodářství SR www.mhsr.sk 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů ao
změně a doplnění některých zákonů v platném znění.
XVII. Doplňující ustanovení
17.1.Prodávající neuzavře kupní smlouvu ani neprovede prodej, zprostředkování nebo dodání
alkoholických nápojů /výrobků/, tabákových výrobků a dalších výrobků osobám (Kupujícím), které
v momentě uzavření kupně-prodejní smlouvy nedovršily věku 18 let, a jejichž prodej 18 let
zakázán, a to ve smyslu a v souladu s platnými a účinnými právními předpisy Slovenské republiky.
V návaznosti na uvedené, Prodávající ověří splnění podmínky dovršení věku 18 let Kupujícího,
kontrolou věku prostřednictvím dokladu totožnosti Kupujícího /občanský průkaz, nebo pas/, a to
při předávání objednávky do rukou Kupujícího. Uvedené Prodávající provede prostřednictvím
pověřené osoby, který objednávku Kupujícímu má doručit. V případě, že Kupující nedovršil věk 18
let, případně pokud Kupující neprokáže nebo odmítne prokázat svůj věk, Prodávající objednávku
Kupujícímu nepředá a kupní smlouva zanikne.
XVIII. Informace o přijatých kodexech
18.1.Obchodník informuje spotřebitele že neexistují žádné speciální příslušné kodexy chování, k
nimž se Prodávající zavázal k jejich dodržování, přičemž kodexem chování se rozumí dohoda,
nebo soubor pravidel, která vymezují chování Prodávajícího, který se zavázal dodržovat tento
kodex chování ve vztahu k jedné nebo několika zvláštním obchodním praktikám nebo obchodním
odvětvím, pokud tyto nejsou stanoveny zákonem, nebo jiným právním předpisem nebo opatřením
orgánu veřejné správy, které se Prodávající zavázal dodržovat, ao způsobu, jakým se může
spotřebitel s nimi seznámit, nebo získat jejich znění.
XIX. Hodnocení produktů spotřebiteli
19.1.Obchodník neprovádí kontrolu a omezování hodnocení produktů pouze na osoby, které
produkt u obchodníka zakoupily.
XX. Závěrečná ustanovení
20.1.Prodávající si vyhrazuje právo na změnu Všeobecných obchodních podmínek. Povinnost
písemného oznámení změny Všeobecných obchodních podmínek je splněna jeho umístěním na
Webovém sídle Prodávajícího. V případě změny ve Všeobecných obchodních podmínkách, vztah
mezi Kupujícím a Prodávajícím se řídí dle Všeobecných obchodních podmínek platných a
účinných při uzavření Kupně-prodejní smlouvy, a to až do momentu jejího zániku.
20.2.Tyto Všeobecné obchodní podmínky tvoří nedílnou součást Reklamačního řádu a Zásad a
poučení o ochraně osobních údajů tohoto Webového sídla. Dokumenty - Reklamační řád a
Zásady a poučení o ochraně osobních údajů tohoto Webového sídla jsou zveřejněny na doméně
Webového sídla Prodávajícího.
20.3.Tyto Všeobecné obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti jejich zveřejněním na
Webovém sídle Prodávajícího dne 01.07.2024.
Tento eshop je certifikován http://www.pravoeshopov.sk