Obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky

Internetového obchodu XCOFFEE.cz

I. Identifikace obchodníka

1.1.Těmito Všeobecnými obchodními podmínkami (dále také „VOP“) se řídí právní vztahy mezi

společností

Obchodní jméno: Xcoffee s.r.o.

Adresa: Zimná 209/73, Spišská Nová Ves 052 01, Slovenská republika

Zapsána v Obchodním rejstříku Městského soudu Košice, Oddíl Sro, Vložka číslo 43401/V

IČ: 51445450

DIČ: 2120708953

IČ DPH: SK2120708953

Bankovní účet:

FIO banka: IBAN / SWIFT : CZ56 2010 0000 0022 0194 6029 / FIOBCZPP

(dále také „Prodávající“ nebo „Obchodník“) a každou osobou, která je Kupujícím produktů

nabízených Prodávajícím na Webovém sídle Prodávajícího, a která vystupuje v pozici spotřebitele

ve smyslu dalších ustanovení těchto Všeobecných obchodních podmínek a příslušných zákonů

definujících spotřebitele, v rámci platné legislativy Slovenské republiky zejména zákonů: Zákon č.j.

108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně a doplnění některých zákonů v platném znění,

Zákon č., Zákon č.j. 40/1964 Sb. Občanský zákoník v platném znění,

1.2. Emailový kontakt a telefonický kontakt na Prodávajícího je:

Email: info@xcoffee.cz

Tel. č.: +421910904129

1.3 Adresa k zasílání písemností, reklamací, odstoupení od smluv je:

Xcoffee s.r.o., Machalovce 287, 05913, Jánovce, Slovenská republika

II. Definice pojmů

2.1.Pro účely těchto všeobecných obchodních podmínek, Obchodník v souladu se zákonem č.j.

108/2024 Sb. v platném znění, uvádí a definuje tyto pojmy:

2.2.Smlouvou uzavřenou na dálku je smlouva mezi obchodníkem a spotřebitelem dohodnuta a

uzavřena výlučně prostřednictvím jednoho nebo více prostředků dálkové komunikace bez

současné fyzické přítomnosti obchodníka a spotřebitele, zejména využitím online rozhraní,

elektronické pošty, telefonu, faxu, adresního dopisu nebo nabídkového katalogu

2.3.Obchodník (dále také „Prodávající“) je osoba, která v souvislosti se spotřebitelskou smlouvou,

z ní vyplývajícím závazkem nebo při obchodní praktice jedná v rámci své podnikatelské činnosti

nebo povolání, a to i prostřednictvím jiné osoby, která jedná jejím jménem nebo na její účet.

2.4.Spotřebitelem je fyzická osoba, která v souvislosti se spotřebitelskou smlouvou, z ní

vyplývajícím závazkem nebo při obchodní praktice nejedná v rámci své podnikatelské činnosti

nebo povolání.

2.5.Spotřebitelskou smlouvou je každá smlouva bez ohledu na právní formu, kterou uzavírá

obchodník se spotřebitelem.

2.6. Pojem Internetový obchod je totožný s pojmem Elektronický obchod as pojmem Webové

sídlo.

2.7.Kupujícím je každá osoba (fyzická osoba nebo právnická osoba), která odeslala objednávku

zejména využitím webového sídla Prodávajícího, případně dalšími dálkově-komunikačními

prostředky.2.8.Trvanlivým médiem prostředek, který umožňuje spotřebiteli nebo obchodníkovi uchovávat

informace adresované spotřebiteli nebo obchodníkovi po dobu, která odpovídá účelu, který plní

tyto informace, a způsobem, který umožňuje jejich nezměněnou reprodukci a použití v

budoucnosti, zejména listina, e-mail, USB klíč, CD, DVD, paměťová karta a pevný disk počítače.

III. Základní ustanovení

3.1.Těmito Všeobecnými obchodními podmínkami se upravují právní vztahy mezi Kupujícími, kteří

jsou spotřebiteli a Obchodníkem.

3.2. Na smluvní vztahy (jako i další právní vztahy, které mohou ze smluvního vztahu vyplynout) s

Kupujícími, kteří nevystupují v postavení spotřebitele se vztahují ustanovení zákona 513/1991 Sb.

Obchodní zákoník v platném znění.

IV. Objednávka produktu

uzavření kupní smlouvy

4.1.Návrhem na uzavření kupní smlouvy ze strany Kupujícího, je odeslání objednávky produktů

Kupujícím realizováno zejména využitím webového sídla Obchodníka, případně dalšími dálkově-

komunikačními prostředky.

4.2.K uzavření kupní smlouvy mezi Kupujícím aObchodníkem dochází momentem doručení

potvrzení o přijetí objednávky Kupujícímu, kterou Kupující vytvořil ve smyslu bodu 4.1. těchto VOP

Obchodníkem (elektronicky na emailovou adresu Kupujícího, kterou si zvolil Kupující v procesu

vytváření objednávky).

V. Doba trvání kupní smlouvy

5.1.Kupní smlouva se uzavírá na dobu určitou a zaniká zejména splněním všech závazků

Prodávajícího a Kupujícího. A to zejména doručením a zaplacením produktů ve smyslu uzavřené

kupní smlouvy. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva Kupujícího ve smyslu zákonné

odpovědnosti za vady produktů ze strany Obchodníka.

VI. Kupní cena informace o kupní ceně

6.1.Cena zboží a služeb objednávaných prostřednictvím Webového sídla Prodávajícího (dále jen

„kupní cena“) je uvedena samostatně pro každý produkt a je platná v momentě vytvoření

objednávky Kupujícím.

6.2.Kupní cena zboží nebo služeb uvedených na Webovém sídle Prodávajícího je celková cena

zboží nebo služeb včetně všech daní, přičemž je zřetelně uvedena na Webovém sídle

Prodávajícího.

VII. Dodání produktů

7.1.V případě pokud si Kupující zvolil jako formu platby za objednávku platbu dobírkou.

Prodávající je povinen splnit objednávku a dodat Kupujícímu produkty ve lhůtě nejpozději do 30

dnů ode dne uzavření kupní smlouvy ve smyslu bodu 2.2. a násl. těchto VOP.

7.1.1.V případě pokud si Kupující zvolil jako formu platby za objednávku jinou formu platby než

platba dobírkou, Prodávající je povinen splnit objednávku a dodat Kupujícímu produkty ve lhůtě

nejpozději 30 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy ve smyslu bodu 2.2. a násl. těchto VOP a

zaplacení celkové ceny objednávky Prodávajícímu. V případě, že byly splněny obě podmínky

uvedené v bodě 5.1.1. těchto VOP (tzn. došlo-li k uzavření kupní smlouvy ak úhradě celkové ceny

objednávky Prodávajícímu), Prodávající je povinen dodat Kupujícímu produkty ve lhůtě nejpozději

30 dnů ode dne splnění obou těchto podmínek.

Obvyklá lhůta kdy Prodávající expeduje produkty je 2 dny ode dne uzavření kupní smlouvy nebo 2

dny ode dne zaplacení celkové ceny objednávky Prodávajícímu.

7.2.Místem dodání objednaného produktu je adresa uvedená Kupujícím v objednávce.

7.3.Dodání produktu Prodávající uskuteční vlastními prostředky k rukám Kupujícího (nebo

Kupujícím zmocněné osobě k převzetí produktu), nebo prostřednictvím třetích osob (přepravnícha zásilkových společností).

7.4.Dodání produktu je uskutečněno jeho převzetím Kupujícím (nebo Kupujícím zmocněné osobě

k převzetí produktu).

7.5.Prodávající může zaslat zboží, které je okamžitě dostupné Kupujícímu a zbývající část

objednávky doručí dodatečně ve lhůtě, která je v souladu s lhůtou doručení dle těchto VOP, avšak

pouze za předpokladu, že Kupujícímu tímto řízením Prodávajícího nevzniknou žádné dodatečné

náklady, a pouze v případě pokud s tím Kupující souhlasí.

7.6.Prodávající je povinen dodat produkty Kupujícímu v objednaném množství a kvalitě spolu s

daňovými doklady, které se vztahují k objednávce, a jinými doklady, pokud existují a jsou typické

pro dané produkty případně služby.

VIII. Přechod vlastnického práva

8.1. Vlastnické právo k prodané věci a nebezpečí nahodilé zkázy, nahodilého zhoršení a ztráty

věci přechází na Kupujícího okamžikem dodání.

IX. Způsoby platby

9.1. Za zboží a služby na Webovém sídle Prodávajícího můžete platit těmito způsoby:

9.1.1.platba formou dobírky - cena 30 KČ

9.1.2.platba online bankovní kartou prostřednictvím platební brány CARDPAY - cena 0 KČ

9.1.3.platba vkladem, nebo převodem na účet Prodávajícího - cena 0 KČ

X. Přepravné

způsoby dopravy produktů a cena za jejich dopravu

10.1. V kupní ceně zboží nebo služeb nejsou zahrnuty dopravní náklady, ani jiné náklady

související s dodáním produktů.

10.2. Způsoby dopravy a cena za dopravu objednaných produktů:

10.2.1. Formy Dopravy:

10.2.1.1.Kurýrská služba DPD

10.2.1.2.Kurýrská služba Packeta

10.2.1.3.Doručení na výdejní místo Packeta

10.2.1.4. Doručení na výdejní místo DPD Pickup point

10.2.2.Ceny za Dopravu:

10.2.2.1.Cena za dopravu prostřednictvím Kurýrní služba DPD - cena 99 Kč

10.2.2.2.Cena za dopravu prostřednictvím Kurýrní služba Packeta - cena 99 Kč

10.2.2.3.Cena za dopravu prostřednictvím Doručení na výdejní místo Packeta - cena 79 Kč

10.2.2.4.Cena za dopravu prostřednictvím Doručení na výdejní místo DPD Pickup point - cena 69

XI. Odstoupení Kupujícího od kupní smlouvy bez uvedení důvodu

11.1.Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku a od smlouvy uzavřené mimo

obchodní prostory obchodníka i bez uvedení důvodu ve lhůtě dle čl. 11.1. XII bod. 12.1 až 12.3

těchto VOP kromě smlouvy, jejímž předmětem je:

11.2.Poskytnutí služby, pokud došlo k úplnému poskytnutí služby a poskytování služby začalo

před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy s výslovným souhlasem spotřebitele a

spotřebitel prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu ztrácí právo na

odstoupení od smlouvy po úplném poskytnutí služby , je-li podle smlouvy spotřebitel povinen

zaplatit cenu,

11.3.Dodání nebo poskytnutí produktu, jehož cena závisí na pohybu cen na finančním trhu, který

obchodník nemůže ovlivnit a ke kterému může dojít během běhu lhůty pro odstoupení od

smlouvy,11.4.Dodání zboží vyrobeného podle specifikací spotřebitele nebo zboží vyrobeného na míru,

11.5.Dodání zboží, které podléhá rychlému snížení kvality nebo zkáze,

11.6.Dodání zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné vrátit z důvodu ochrany

zdraví nebo z hygienických důvodů, pokud ochranný obal byl po dodání porušen,

11.7.Dodání zboží, které vzhledem ke své povaze může být po dodání neoddělitelně smícháno s

jiným zbožím,

11.8.Dodání alkoholických nápojů, jejichž cena byla dohodnuta v době uzavření smlouvy, přičemž

jejich dodání lze uskutečnit nejdříve po 30 dnech a jejich cena závisí na pohybu cen na trhu, které

obchodník nemůže ovlivnit,

11.9.Provedení naléhavých oprav nebo údržby během návštěvy u spotřebitele, o kterou

spotřebitel výslovně požádal obchodníka; to neplatí pro smlouvu, jejímž předmětem je poskytnutí

jiné služby než oprava nebo údržba, a pro smlouvu, jejímž předmětem je dodání jiného zboží než

náhradního dílu potřebného k provedení opravy nebo údržby, pokud byly smlouvy uzavřeny

během návštěvy obchodníka u spotřebitele a spotřebitel si toto zboží nebo služby předem

neobjednal,

11.10.Dodání zvukových záznamů, obrazových záznamů, audiovizuálních záznamů nebo softwaru

v ochranném obalu, který byl po dodání porušen,

11.11.Dodání periodického tisku kromě jeho dodávání na základě smlouvy o předplatném,

11.12.Zboží zakoupené na veřejné dražbě,

11.13.Poskytnutí ubytovacích služeb pro jiný účel než pro účel bydlení, přeprava zboží, nájem

automobilů, poskytnutí stravovacích služeb nebo poskytnutí služeb souvisejících s činnostmi v

rámci volného času, pokud podle smlouvy má obchodník poskytnout tyto služby v přesně

dohodnutém čase nebo v přesně dohodnuté lhůtě,

11.14.Dodání digitálního obsahu, který obchodník dodává jinak než na hmotném nosiči, pokud

dodání digitálního obsahu začalo a spotřebitel udělil výslovný souhlas se zahájením dodávání

digitálního obsahu před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, prohlásil, že byl řádně

poučen o tom, že vyjádřením souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy zahájením

dodávání digitálního obsahu, a obchodník poskytl spotřebiteli potvrzení podle § 17 ods. 12 písm.

b) nebo odst. 1 písm. 13 písm. b) Zákon čj. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně a

doplnění některých zákonů v platném znění, je-li podle smlouvy spotřebitel povinen zaplatit cenu.

XII. Uplatnění práva na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku a smlouvy uzavřené mimo

obchodní prostory obchodníka

12.1.Spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo

obchodní prostory obchodníka do

a)14 dní ode dne

převzetí zboží spotřebitelem podle bodu 12.4.

uzavření smlouvy, jejímž předmětem je poskytnutí služby,

uzavření smlouvy o dodávání vody, která není k prodeji v omezeném objemu nebo v určeném

množství, a smlouvy o dodávce a odběru tepla,

uzavření smlouvy o dodání digitálního obsahu, který obchodník dodává jinak než na hmotném

nosiči,

b)30 dnů ode dne uzavření smlouvy při nevyžádané návštěvě nebo v souvislosti s ní nebo na

prodejní akci nebo v souvislosti s ní.

12.2.Pokud obchodník poskytl spotřebiteli zvláštní informace ohledně poučení o právu

spotřebitele odstoupit od smlouvy při smlouvě uzavřené na dálku a smlouvě uzavřené mimo

obchodní prostory obchodníka až dodatečně, nejpozději však do 12 měsíců od zahájení běhulhůty pro odstoupení od smlouvy podle bodu 12.1., může spotřebitel odstoupit od smlouvy

uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka do

a)14 dnů ode dne, kdy obchodník dodatečně splnil informační povinnost, jde-li o běh lhůty podle

12.1., písm. a), nebo

b)30 dnů ode dne, kdy obchodník dodatečně splnil informační povinnost, jde-li o běh lhůty podle

odst. 12.1 písm. b).

12.3.Pokud obchodník neposkytl spotřebiteli zvláštní informace ohledně poučení o právu

spotřebitele odstoupit od smlouvy při smlouvě uzavřené na dálku a smlouvě uzavřené mimo

obchodní prostory obchodníka ani podle bodu odstavce 12.2, spotřebitel může odstoupit od

smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka do

12 měsíců od uplynutí lhůty podle odstavce 12.1.

12.4.Zboží se považuje za převzaté spotřebitelem okamžikem, kdy spotřebitel nebo jím určená

třetí osoba kromě dopravce převezme všechny části objednaného zboží, nebo pokud se

a)zboží objednané spotřebitelem v jedné objednávce dodávají odděleně, okamžikem převzetí

zboží, které bylo dodáno jako poslední,

b)dodává zboží sestávající z více dílů nebo kusů, okamžikem převzetí posledního dílu nebo

posledního kusu,

c)zboží dodává opakovaně po určitou dobu, okamžikem převzetí prvního zboží.

12.5.Spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo

obchodní prostory obchodníka, jejichž předmětem je dodání zboží, i před zahájením běhu lhůty

pro odstoupení od smlouvy.

12.6.Spotřebitel může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od

smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka v listinné podobě nebo v podobě zápisu

na jiném trvanlivém médiu a pokud byla smlouva uzavřena ústně, k uplatnění práva spotřebitele

na odstoupení od smlouvy postačuje jakékoli jednoznačně formulované prohlášení spotřebitele,

které vyjadřuje vůli spotřebitele odstoupit od smlouvy (dále jen „oznámení o odstoupení od

smlouvy“). Spotřebitel může použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.

12.7. Lhůta pro odstoupení od smlouvy podle odstavců 12.1. až 12.3. se považuje za

zachovanou, pokud spotřebitel nejpozději poslední den lhůty odešle oznámení o odstoupení od

smlouvy obchodníkovi.

12.8.Spotřebitel může odstoupit od smlouvy pouze ve vztahu ke konkrétnímu produktu nebo

produktům, pokud obchodník na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené

mimo obchodní prostory obchodníka dodal nebo poskytl více produktů.

12.9.Důkazní břemeno o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nese spotřebitel.

XIII. Práva a povinnosti spotřebitele po odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku a smlouvy

uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka

13.1.Spotřebitel je povinen do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo

od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka podle bodu 12.1 zaslat zboží zpět nebo

předat zboží obchodníkovi nebo osobě určené obchodníkem k převzetí zboží; to neplatí, jestliže

obchodník navrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím určené osoby. Lhůta

podle první věty se považuje za zachovanou, pokud spotřebitel odešle zboží obchodníkovi

nejpozději poslední den lhůty.

13.2.Při odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní

prostory obchodníka podle bodu 12.1. nese spotřebitel pouze náklady na vrácení zboží

obchodníkovi nebo osobě určené obchodníkem k převzetí zboží; to neplatí, pokud obchodník

souhlasil, že náklady bude nést sám, nebo pokud obchodník nesplnil informační povinnost, tedy

pokud obchodník neposkytl spotřebiteli zvláštní informace ohledně poučení o právu spotřebitele

odstoupit od smlouvy při smlouvě uzavřené na dálku a smlouvě uzavřené mimo obchodní

prostory obchodníka13.3.Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku zacházení se

zbožím, které je nad rámec zacházení potřebného ke zjištění vlastností a funkčnosti zboží; to

neplatí, nesplnil-li obchodník informační povinnost podle § 15 ods. 1 písm. f) Zákona čj. 108/2024

Sb. o ochraně spotřebitele ao změně a doplnění některých zákonů v platném znění.

13.4.Spotřebitel je povinen uhradit obchodníkovi cenu za skutečně poskytnuté plnění do dne

doručení oznámení o odstoupení od smlouvy, pokud spotřebitel podle § 19 ods. 1 Zákona č. |

108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně některých zákonů v platném znění odstoupí od

smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka,

jejichž předmětem je poskytnutí služby, dodávání vody, která není k prodeji v omezeném objemu

nebo v určeném množství, nebo dodání tepla, a před zahájením poskytování plnění udělil výslovný

souhlas podle § 17 ods. 10 písm. c) Zákona čj. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně a

doplnění některých zákonů v platném znění. Cena za skutečně poskytnuté plnění se vypočítá

poměrně na základě celkové ceny dohodnuté ve smlouvě. Cena za skutečně poskytnuté plnění se

vypočítá na základě tržní ceny poskytnutého plnění, je-li celková cena dohodnutá ve smlouvě

nadhodnocena.

13.5.Spotřebiteli z uplatnění práva na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy

uzavřené mimo provozní prostory obchodníka podle 11.1. nevznikají kromě povinností podle bodů

13.1., 13.3. až 13.5. a povinnosti uhradit dodatečné náklady podle bodu 14.3. žádné další

povinnosti nebo náklady.

XIV. Práva a povinnosti obchodníka po odstoupení spotřebitele od smlouvy uzavřené na

dálku a od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka

14.1.Obchodník je povinen do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy vrátit

spotřebiteli veškeré platby, které od něj obdržel na základě nebo v souvislosti se smlouvou

uzavřenou na dálku, smlouvou uzavřenou mimo obchodní prostory obchodníka nebo s

doplňkovou smlouvou včetně nákladů na dopravu , dodání, poštovné a jiných nákladů a poplatků.

14.2.Obchodník je povinen vrátit spotřebiteli veškeré platby podle odstavce bodu 14.1. v rozsahu

odpovídajícím odstoupení od smlouvy, pokud spotřebitel neodstoupil od celé smlouvy uzavřené

na dálku nebo od celé smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka. Obchodník

nemůže účtovat spotřebiteli dodatečné náklady za dopravu, dodání, poštovné a jiné náklady a

poplatky.

14.3.Obchodník není povinen uhradit spotřebiteli dodatečné náklady, pokud si spotřebitel

výslovně zvolil jiný způsob dodání, než je nejlevnější běžný způsob dodání nabízený

obchodníkem. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na dodání, které si zvolil

spotřebitel, a náklady na nejlevnější běžný způsob dodání nabízený obchodníkem.

14.4.Obchodník nemůže požadovat od spotřebitele úhradu nákladů za

a)poskytnutí služby, dodání vody, která není k prodeji v omezeném objemu nebo v určeném

množství, nebo za dodání tepla během běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy podle bodů 12.1.

až 12.3. bez ohledu na rozsah poskytnutého plnění, pokud:

obchodník neposkytl spotřebiteli informace podle § 15 ods. 1 písm. f) nebo písm. h) Zákon čj.

108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně a doplnění některých zákonů v platném znění,

nebo

spotřebitel neudělil obchodníkovi výslovný souhlas se zahájením poskytování služby nebo

dodávání vody nebo tepla podle § 17 ods. 10 písm. c) zákon č. 108/2024 Sb. o ochraně

spotřebitele ao změně a doplnění některých zákonů v platném znění,

b)úplné nebo částečné dodání digitálního obsahu, který obchodník dodává jinak než na hmotném

nosiči, pokud:

spotřebitel neudělil obchodníkovi výslovný souhlas se zahájením dodávání digitálního obsahu

podle § 17 ods. 10 písm. c) zákon č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně a doplnění

některých zákonů v platném znění,

spotřebitel neprohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu podle prvního bodu

ztrácí právo na odstoupení od smlouvy, nebo

obchodník neposkytl spotřebiteli potvrzení podle § 17 ods. 12 písm. b) nebo odst. 1 písm. 13

písm. b) Zákon čj. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně a doplnění některých zákonů vplatném znění.

14.5.Obchodník není povinen při odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy

uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka, jejichž předmětem je dodání zboží, vrátit

spotřebiteli platby podle bodu 14.1. před tím, než mu je zboží doručeno nebo dokud spotřebitel

neprokáže zaslání zboží zpět obchodníkovi, ledaže obchodník navrhne, že zboží vyzvedne osobně

nebo prostřednictvím jím určené osoby.

14.6.Obchodník je povinen vrátit spotřebiteli platby podle bodu 14.1. stejným způsobem, jaký

použil spotřebitel při jejich úhradě; tím není dotčeno právo obchodníka dohodnout se se

spotřebitelem na jiném způsobu úhrady, pokud spotřebiteli nebudou v souvislosti s úhradou

účtovány žádné poplatky.

14.7.Obchodník je povinen zajistit vyzvednutí zboží na vlastní náklady ve lhůtě podle odstavce

14.1., pokud na základě smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka bylo zboží

dodáno spotřebiteli domů v době uzavření smlouvy as přihlédnutím k povaze zboží není možné

zboží odeslat zpět obchodníkovi poštou.

14.8.Jednostranné započtení pohledávek obchodníka a spotřebitele, které vzniknou odstoupením

od smlouvy podle bodu 11.1., se zakazuje.

XV.Orgán dozoru

Stížnosti nebo podněty Kupující může také adresovat i přímo Prodávajícímu na adresu uvedenou

v bodě 1.1.2. těchto VOP. Prodávající zároveň doporučuje Kupujícím, aby stížnosti a podněty (z

důvodu urychlení vyřízení) Prodávajícímu adresovali na emailovou adresu Prodávajícího:

info@xcoffee.cz

Jakákoliv stížnost nebo podnět bude Prodávajícím posouzena a vyřízena do 10 pracovních dnů

od jejího přijetí. Přičemž o jejím vyřízení Prodávající informuje Kupujícího stejnou formou, jakou

Kupující stížnost, nebo podnět Prodávajícímu doručil.

XVI. Alternativní řešení sporů

16.1.V případě, že spotřebitel není spokojen se způsobem, kterým Prodávající vybavil jeho

reklamaci nebo se domnívá, že Prodávající porušil jeho práva, Kupující má právo obrátit se na

Prodávajícího se žádostí o nápravu. Pokud Prodávající na žádost spotřebitele podle předchozí

věty odpoví zamítavě nebo na takovou žádost neodpoví ve lhůtě do 30 dnů ode dne jejího

odeslání spotřebitelem, spotřebitel má právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu

podle ustanovení § 12 zákona č. 1/2003. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských

sporů ao změně a doplnění některých zákonů v platném znění. Příslušným subjektem pro

alternativní řešení spotřebitelských sporů s Prodávajícím je Slovenská obchodní inspekce (kontakt

naleznete https://www.soi.sk/cz/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi), nebo jiná

příslušná oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního řešení sporů

vedeném Ministerstvem hospodářská Slovenské republiky (seznam je dostupný na stránce

sporů-1/seznam-subjektů-alternativního-řešení-spotřebitelských-sporů-1.

Spotřebitel má právo volby, na který z uvedených subjektů alternativního řešení sporů se obrátí.

Spotřebitel může k podání návrhu na alternativní řešení svého spotřebitelského sporu použít

platformu pro řešení sporů on-line, která je dostupná na webové stránce http://ec.europa.eu/

consumers/odr/, nebo přímo na internetové stránce https:// webgate.ec.europa.eu/odr/main/

index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Alternativní řešení sporů může využít pouze

Kupující, který při uzavírání a plnění smlouvy vystupuje v postavení spotřebitele. Alternativní řešení

sporů se týká pouze sporu mezi spotřebitelem a Prodávajícím, vyplývajícího ze spotřebitelské

smlouvy nebo souvisejícího se spotřebitelskou smlouvou. Alternativní řešení sporů se týká pouze

smluv uzavřených na dálku. Subjekt alternativního řešení sporů může návrh odmítnout, pokud

vyčíslitelná hodnota sporu nepřesahuje částku 20 eur. Subjekt ARS může od spotřebitele

požadovat úhradu poplatku za zahájení alternativního řešení sporu maximálně do výše 5 EUR s

DPH.

Veškeré další informace ohledně alternativního řešení sporů mezi Prodávajícím a Kupujícím –

spotřebitelem vyplývajících z Kupní smlouvy jako spotřebitelské smlouvy nebo souvisejících s

Kupní smlouvou jako spotřebitelskou smlouvou jsou uvedeny na internetové stránce Ministerstvahospodářství SR www.mhsr.sk 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů ao

změně a doplnění některých zákonů v platném znění.

XVII. Doplňující ustanovení

17.1.Prodávající neuzavře kupní smlouvu ani neprovede prodej, zprostředkování nebo dodání

alkoholických nápojů /výrobků/, tabákových výrobků a dalších výrobků osobám (Kupujícím), které

v momentě uzavření kupně-prodejní smlouvy nedovršily věku 18 let, a jejichž prodej 18 let

zakázán, a to ve smyslu a v souladu s platnými a účinnými právními předpisy Slovenské republiky.

V návaznosti na uvedené, Prodávající ověří splnění podmínky dovršení věku 18 let Kupujícího,

kontrolou věku prostřednictvím dokladu totožnosti Kupujícího /občanský průkaz, nebo pas/, a to

při předávání objednávky do rukou Kupujícího. Uvedené Prodávající provede prostřednictvím

pověřené osoby, který objednávku Kupujícímu má doručit. V případě, že Kupující nedovršil věk 18

let, případně pokud Kupující neprokáže nebo odmítne prokázat svůj věk, Prodávající objednávku

Kupujícímu nepředá a kupní smlouva zanikne.

XVIII. Informace o přijatých kodexech

18.1.Obchodník informuje spotřebitele že neexistují žádné speciální příslušné kodexy chování, k

nimž se Prodávající zavázal k jejich dodržování, přičemž kodexem chování se rozumí dohoda,

nebo soubor pravidel, která vymezují chování Prodávajícího, který se zavázal dodržovat tento

kodex chování ve vztahu k jedné nebo několika zvláštním obchodním praktikám nebo obchodním

odvětvím, pokud tyto nejsou stanoveny zákonem, nebo jiným právním předpisem nebo opatřením

orgánu veřejné správy, které se Prodávající zavázal dodržovat, ao způsobu, jakým se může

spotřebitel s nimi seznámit, nebo získat jejich znění.

XIX. Hodnocení produktů spotřebiteli

19.1.Obchodník neprovádí kontrolu a omezování hodnocení produktů pouze na osoby, které

produkt u obchodníka zakoupily.

XX. Závěrečná ustanovení

20.1.Prodávající si vyhrazuje právo na změnu Všeobecných obchodních podmínek. Povinnost

písemného oznámení změny Všeobecných obchodních podmínek je splněna jeho umístěním na

Webovém sídle Prodávajícího. V případě změny ve Všeobecných obchodních podmínkách, vztah

mezi Kupujícím a Prodávajícím se řídí dle Všeobecných obchodních podmínek platných a

účinných při uzavření Kupně-prodejní smlouvy, a to až do momentu jejího zániku.

20.2.Tyto Všeobecné obchodní podmínky tvoří nedílnou součást Reklamačního řádu a Zásad a

poučení o ochraně osobních údajů tohoto Webového sídla. Dokumenty - Reklamační řád a

Zásady a poučení o ochraně osobních údajů tohoto Webového sídla jsou zveřejněny na doméně

Webového sídla Prodávajícího.

20.3.Tyto Všeobecné obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti jejich zveřejněním na

Webovém sídle Prodávajícího dne 01.07.2024.

Tento eshop je certifikován http://www.pravoeshopov.sk